untuk suami yang prihatin

" Apa yang tidak kena dengan isteri aku ni"? getus si suami.. sekarang aku rasa kan dia tidak pedulikan aku lagi..apa yang aku tanya acap kali dia tidak menjawab.. sakitkah dia?... 

Entah apa yang membuatkan si suami merasakan isterinya mempunyai masalah pendengaran..iyalah kalau dah bertanya tapi tak menjawab mungkin juga isteri ku mengalami masalah tersebut..mahu bertanya masalah tersebut takut berkecil hati, tidak ditanya pulak otak ni pulak bermain teka silang kata..urmmmm..... 
(panjang benar rungutannya pulak)

Oleh kerana, si suami tidak mahu isterinya berkecil hati, dia telah pergi berjumpa dengan doktor secara rahsia untuk mendapatkan nasihat. Doktor telah mencadangkan agar dia melakukan teknik  yang termudah dan paling berkesan untuk menguji pendengaran isterinya. Teknik tersebut boleh menguji betapa seriusnya masalah pendengaran isterinya.

"Anda perlu berdiri sejauh 40 kaki daripadanya dan cuba berbual dengannya dengan nada dan kelantangan suara yang biasa.Jika dia tidak dengar, dekatinya pada jarak 30 kaki. Jika dia masih tidak boleh dengar, berdiri 20 kaki daripadanya, dan teruskan menghampirinya hingga dia boleh dengar apa yang anda cakapkan."

"Mudahnya," kata si suami dengan gembira. Petang itu, ketika isterinya sedang memasak, dia mengagak jaraknya daripada isterinya.

40 kaki. "Ya, lebih kurang jauh itu," dia berbisik pada dirinya. "Malam ni kita makan apa sayang"? dia bertanya dengan suara yang biasa. Isterinya tidak menjawab.

Perlahan-lahan,dia berjalan lebih hampir 30 kaki... dia berhati-hati membuat anggaran. Kemudian,dia bertanya semula , "malam ni kita makan apa sayang"?.. Masih tiada jawapan daripada isterinya.

"Wah, teruk juga nampaknya," dia berkata pada dirinya sambil berjalan sehingga dia berada 20 kaki daripada isterinya. Tetapi isterinya masih tidak menjawab.

Dia terus bergerak ke arah isterinya hinggakan sudah menghampiri isterinya, malah dia betul-betul berdiri di sebelah isterinya, lalu bertanya... "Sayang, kita makan apa malam ni"?

Isterinya lalu berpaling menghadapnya dan berkata,

"Ya Allah, dah berapa kali saya nak jawab, saya goreng AYAM!"...


--------- So jawapannya ialah ???????   (^_^)  hehehe-------------------



0 Responses