kisah si penglipur lara..


Berakhir sudah tugas menjadi penglipur lara untuk kisah jaja & din .. tugas yang sengaja di amik walaupun bukan disuruh..terofferkan diri la pulak nak berceritakan kat si hitam manis..

Setelah bertungkus-lumus berusaha menghabiskan 4 hari bacaan dengan menskip-skip pages yang ada..
(amik part jaja&ust din je)

Tiba malam untuk bercerita..tak rancang pon nak cerita malam tu tapi dah tertiba si hitam manis dah call..(call untuk kali yang ke-4 daripada dia sejak 7 bulan kenal) .. hehe..bole kira dengan jari kan?.. aku tak terasa pon tapi suka..sebab dia hormat pendirian aku jangan call sampai la aku izinkan selepas beberapa permintaannya aku tolak..cian dia but absolutely really2 much to tq for him (*_^)..

pas cite-cite cerita yang macam-macam rencah malam tu.. tetiba kuar ayat dari mulut dia..
"dah abis kan baca novel?.. cite la jaja&din..
uppsss!!
hehe dah ada permintaan..
dengan semangat yang sememangnya dah disimpan untuk beberapa hari..
part-part best yang  memang dah disave dalam hard disk memory ni nak cite kat si hitam manis..
misi bercerita bermula...
jaja , din....blaaa...blaaaa...
sambung lagi...blaaaa...blaaaa (dia senyap kat telefon tapi dok dengar)
yang aku pulak makin lama cite makin pulak hormon malu aku bertambah..
(muka dah rasa panas-sure muke dah blushing ni)
entah apa malu xtau..
kesannya.....
 lagi banyak la skip-skip cite yang aku nak cite kat dia sb terlupa akibat perasaan malu yang tanpa diundang..
choiii betul la!!..huhuhu
bayangkan kalau satu novel tu pon aku dah bnyak skip-skip baca pastu cite kat si hitam manis skip-skip lagi..
habis yang tinggal apa je??..
ermm apa pon xboleyy!
tapi teruskan la cite....
sampai la part ending-- yesss!! dah nak abis
legaaa.....

ending ceritanya....

.................ayat aku pon...."ok dah abis takat tu..they live happily ever after"

dia tanya aku.."yang tu je?"..
cam tak puas hati jer ni?
rasanya patut pon dia xdapat feel..hehe
dia nak tau pulak apa yang berlaku bila din yang disangka mati tetiba balik ke pangkuan jaja malam tu?
nak siap dialong jaja lagi bila jupe suami dia yang dah lama tak bersua muka tu..
siap bagi contoh lagi...
  
malu weiii!!! blushing again..

xkan nak kuarkan ayat romantik yang din cakap kat jaja..aduh dushh!!
dia dok tanya lagi...aduh!!..
mau kalau bercerita sambil berdepan ni nak-nak ja cari tudung periuk tutup muka!
 ok2 lastnya dia megalah gak..
terpaksa la terima hakikat kan...
cite aku tak menarik sebab malu punya pasal..
terasa sangat hampehnya aku ni..
semangat sgt dok simpan nak cite..
last-last...
mak aiiiiii..
urmmm dapat 6 markah je si hitam manis bagi..huhu..ckit nya..
kalau 6 dari 6 point ok gak kan?
tapi kalau 6 point per 100%?.. 
huhu..sadis sungguh
kalau exam mahu kena repeat ni..

sori ye si hitam manis..
cerita penglipur lara yang tak berapa menjadi..
next time i offer lagi ye jd penglipur lara untuk u..
(kot-kot kalau dia nak dengar lagi la kan?... hehe)





0 Responses