andai aku rasa cemburu...........

terima kasih kpd en google utk gambar ni


Benar aku cemburu!..
cemburu kepada seorang insan yang juga sejantina denganku kerana seorang lelaki..
perlukah rasa cemburu itu??
layakkah aku cemburu?
sedangkan aku juga mungkin pencetus kecemburuannya juga?
tetapi bukankah semua manusia mempunyai rasa cemburu?
apa salah kiranya aku juga mempunyai perasaan begitu?

terbaca beberapa rangkap ayat di dalam buku 'terimalah pinanganku'...
"sekiranya rasa cemburu menyelinap dalam hati, balik lah dirimu kepada Allah dan bertawakal lah
kerna tawakal bisa melenyapkan rasa cemburumu agar tidak terus subur merebak dalam hati"..
 ---------------------------
-----bermonolog------
----------------------------
mengharap pada Allah dan bukan berpaut harapan kepada insan yang bergelar manusia..
sekiranya dia jodohmu maka jawapannya dia pasti untuk kamu..
dan...
bila sampai waktu pasti Allah akan membuka pintu hatinya untuk menjadikan kamu halal disisinya..
pelengkap tulang rusuk kirinya..

ya Allah, pimpinkan aku agar aku tidak tergelincir...
pudarkan rasa cemburu dalam hati ku ni...
agar aku tidak terbabas melakukan sesuatu perkara yang tidak sepatutnya terdetik dalam hati ini..
peliharalah aku menjaga maruah dan kehormatan diri ini..
ampunkan aku juga ya Rabb kerna pernah meninggalkanMU jauh ketika aku dicintai dengan cinta dongeng seorang lelaki....
0 Responses