kembar dan 7-11?

tempat: hospital-bilik menunggu di wad bersalin
watak: empat orang bakal ayah
situasi: cemas dan risau 
_____________________________________________

empat orang bakal ayah sedang menunggu di bilik menunggu di hospital sementara isteri masing-masing sedang berjuang untuk melahirkan anak. kemudian keluar nurse dan memberitahu kepada ayah pertama,
"Tahniah, awak sekarang telah menjadi ayah kepada kembar dua."
Ayah pertama melompat gembira."mungkin satu kebetulan, saya bekerja di Twin Star Enterprise."

Kemudian keluar pula nurse lain dan memberitahu kepada ayah kedua,
"Tahniah,awak mendapat anak kembar tiga."
"Wow!" katanya melonjak gembira."kembar tiga?. mungkin satu kebetulan.saya kerja di 3E Training and Solution".

Keluar pula nurse lain dan memberitahu ayah ketiga.
"Tahniah, isteri awak dapat kembar empat."
"Alhamdulillah," kata ayah ketiga sambil meraup tangan ke mukanya."
Mungkin satu kebetulan. saya bekerja di Four Season Hotel."

Pada masa ini ayah keempat kelihatan amat tidak menentu dan gelisah sekali. kesemua ayah yang menunggu pun bertanya, "kenapa risau sangat"?
Ayah keempat itu menjawab, "Saya kerja di Seven -Eleven".

** sekiranya anda masih tidak ketawa, sekurangnya senyumlah kerna ia sebagai penyembuh kesepian hati**

kisah ini bukan dari hasil idea aku tapi aku ambil dari idea dr. Tuah Iskandar dalam buku Membina Peribadi Anggun. credit untuk Dr.HM Tuah Iskandar al-Haj.
0 Responses