fatamorgana..

pedih dek panahan matahari....
ketika kelopak kecil mataku dibuka,
trasa bisa seluruh tubuhku...
aku terasa sangat lemah,
dimanakah aku?
bersendirian ditempat yang belum penuh aku jengah,
aku trasa asing..
terlalu bingit dan busuk,
salakan anjing liar amat menakutkan aku...
sembilan bulan yang lalu aku tidak pernah merasa keadaan yang menakutkan ini...
aku masih tertanya-tanya dimanakah?
andai aku telah dilahirkan untuk melihat dunia.... 
dimanakah ibu???
 -------------------------------------------------------

terhoyong-hayang aku membawa diri,
kurasakan alam seperti berputar...
aku masih lemah bertarung dengan nyawa,
melahirkan bayi yang aku benci menatap wajahnya,
kerna aku mengandungkannya,aku ditinggalkan  lelaki itu,
namun hati kecilku berbisik..bukan salah bayi itu...dia tidak berdosa...
ia adalah salahku..salah aku!!
mencari haluan untuk dituju...
kemana harus ku bawa diri?
kembali ke pangkuan keluargaku semula?
menatap wajah-wajah insan yang pernah aku kecewakan?
ah!! bisakah mereka mahu menerimaku kembali?
mustahil!!...aku telah banyak mengecewakan mereka...
-------------------------------------------------------
berderai gelak tawa kepuasan,
wang,wanita mudahnya untuk aku genggam...
lelaki jonggos yang sanggup menggadaikan maruah seorang perempuan,
demi kepentingan sendiri...
ahh!!..bukan salah aku seorang lelaki kerna..
perempuan-perempuan murahan itu yang mengejarku...
aku lelaki hanya mengambil peluang...
bukankah itu sikap sang lelaki?
hahaha...aku puas dengan apa yang aku mampu lakukan sekarang...

-------------------------------------------------------------------------

Fatamorgana

Artist: Hijjaz
rangkap lirik dari lagu fatamorgana...

Indah fatamorgana melalaikan menipu daya
Dikejar dicintai bak bayangan tak bertepi
Tiada sudahnya dunia yang dicari


-kita yang memilih jalan dan halatuju hidup kita-
0 Responses